Pragniesz osiągnąć sukces w biznesie? Znajomość jego głównych elementów to podstawa. Każda firma powinna zadbać o kluczowe elementy obejmujące: księgowość, finanse, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing oraz planowanie strategiczne.
Rachunkowość (księgowość) to sztuka rejestrowania, klasyfikowania i podsumowywania transakcji i zdarzeń finansowych. To proces rejestrowania transakcji finansowych dotyczących firmy. Obejmuje on podsumowywanie, analizowanie i raportowanie tych transakcji do agencji nadzoru, regulatorów i podmiotów poboru podatków. Rachunkowość to gromadzenie i raportowanie informacji finansowych na temat sytuacji finansowej firmy.
Finansowanie definiuje się jako proces dostarczania środków na działalność gospodarczą, dokonywanie zakupów lub inwestowanie. Instytucje finansowe, takie jak banki, dostarczają kapitał firmom, by pomóc im osiągnąć cele. Finanse biznesowe oznaczają środki i kredyty wykorzystywane w przedsiębiorstwie.
Każda firma, niezależnie czy mała, czy duża, składa się z ludzi. Zarządzanie zasobami ludzkimi to rekrutacja, zatrudnianie, rozmieszczanie oraz zarządzanie pracownikami organizacji. Zajmuje się też zagadnieniami związanymi z wynagrodzeniami, zarządzaniem wydajnością, rozwojem organizacji, bezpieczeństwem, świadczeniami, motywacją pracowników, szkoleniami itd.
Marketing odnosi się do działań, które firma podejmuje w celu promowania kupna lub sprzedaży usługi. Dział marketingu odgrywa ważną rolę w promowaniu biznesu i misji organizacji. Służy jako twarz firmy, koordynując i produkując materiały reprezentujące biznes. Proces marketingowy pozwala organizacjom identyfikować problemy klientów, analizować możliwości rynkowe i tworzyć materiały marketingowe, by dotrzeć do pożądanych odbiorców.
Planowanie strategiczne to proces, w którym liderzy organizacji określają swoją wizję na przyszłość, identyfikują cele i zadania dla organizacji. Jest ono ważne dla organizacji, ponieważ daje poczucie kierunku i wyznacza mierzalne cele. Planowanie strategiczne jest narzędziem przydatnym do kierowania codziennymi decyzjami, oraz do oceny postępów i ewentualnego zmiany podejścia. Obejmuje gromadzenie informacji, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, w celu uzyskania wglądu w kwestie związane z pracownikami firmy, klientami, konkurencją i branżą. Celem jest wyznaczenie ogólnych celów dla firmy i opracowanie planu ich osiągnięcia.