Dobrze zaplanowany content na stronie może być podstawą twojego sukcesu. Ciekawe treści, zachęcające do zakupu, budujące świadomość użytkowników i stawiające twoją firmę w pozycji eksperta nie tylko pozwalają zdobyć nowych klientów zwiększając twoje zasięgi, ale również doskonale podtrzymują relację z obecnymi odbiorcami. Na czym polega cała magia content marketingu?
Content is king
To hasło nieustannie powtarzane jest w środowiskach marketingowców. Choć można się sprzeczać i dyskutować nad przewagą poszczególnych działań marketingowych nad innymi, nie da się ukryć, że w powiedzeniu „content jest królem” jest znacznie więcej niż ziarnko prawdy.
Content marketing to długofalowa inwestycja, która doskonale wpisuje się w potrzebę budowania wizerunku firmy oraz dotarcia do potencjalnych klientów. Komunikując się językiem korzyści oraz odpowiadając na nurtujące odbiorców pytania możesz odpowiedzieć na ich potrzeby, a tym samym dać im poczucie, że doskonale ich rozumiesz i możesz stanowić dla nich istotne wsparcie. Dzięki temu zwiększa się ilość osób odwiedzających twoją witrynę i korzystających z twoich usług.
Content marketing w SEO
Treści blogowe, udostępniane w mediach społecznościowych to zaledwie jeden z elementów content marketingu. Artykuły publikowane w sieci to również podstawa działań SEO i SXO. W końcu treści, które są atrakcyjne dla użytkowników, z pewnością zostaną docenione również przez Google. Roboty wyszukiwarki wnikliwie przeanalizują przygotowane przez ciebie treści i ocenią, czy zostały spełnione wszelkie wymagania. Jeśli faktycznie content okaże się pomocny, możesz liczyć o kilka pozycji wyżej w wynikach wyszukiwania.
Odpowiednia strategia content marketingowa zakłada publikację treści zarówno wewnątrz twojej witryny, jak i w serwisach zewnętrznych. Dzięki dobrze dopracowanym treściom, które odpowiadają na potrzeby i pytania twoich klientów możesz tworzyć bazę wiedzy, kreując tym samym potrzebę zakupową wśród swoich odbiorców. To stawia cię w oczach użytkowników w pozycji eksperta z ogromną wiedzą, ale również jako lidera w organicznych wynikach wyszukiwania.
Co więcej, już sama reoptymalizacja starych wpisów blogowych pozwala zwiększyć ruch organiczny nawet o 160%. Jeśli zawartość strony, na którą trafią użytkownicy będzie odpowiednia, z pewnością zwiększy się również współczynnik konwersji, co oznacza dla twojej firmy realny zysk. Aby to wszystko zdało egzamin, niezbędna jest jednak wiedza specjalistów, którzy wiedzą, w jaki sposób poprowadzić strategię content marketingową, by twoja firma osiągnęła sukces.