W ostatnim czasie ebooki stały się jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w strategiach marketingu treści. Dzięki nim marki mogą oferować swoim potencjalnym klientom bardziej szczegółowe informacje na interesujący ich temat, a tym samym promować się jako najlepsze źródło danych i porad.
Choć stworzenie ebook’u nie musi być skomplikowane ani kosztowne, ważne jest, aby książka cyfrowa spełniała swoją rolę: generowała nowe kontakty biznesowe. Aby to osiągnąć, należy wykonać kilka podstawowych kroków zalecanych przez ekspertów, którymi chcielibyśmy się dziś z Tobą podzielić.
Zanim zaczniesz, warto zwrócić uwagę na bardzo ważny aspekt dotyczący roli ebooka w tzw. lejku sprzedażowym. Najlepiej, aby potencjalny klient miał do niej dostęp na etapie „rozważania”, czyli wtedy, gdy już rozpoznał swój problem i szuka alternatywy jego rozwiązania. Zazwyczaj marki oferują te treści w zamian za subskrypcję newslettera, po tym jak dana osoba zapozna się z treścią strony internetowej i uzna ją za interesującą. A teraz przejdźmy do tego, jak krok po kroku stworzyć ebooka, aby generować nowe kontakty biznesowe.
Być może zainteresuje Cię również artykuł https://www.bitkojn.pl/jak-zaczac-zarabiac-na-kryptowalutach/.
Krok 1. Zdefiniuj treść ebook’a
W obliczu nadmiaru informacji krążących dziś w Internecie ważne jest, aby zwrócić uwagę na konkretne i inne rozwiązanie. Ostatecznym celem powinno być to, aby po pobraniu i przeczytaniu książki cyfrowej osoba czuła się usatysfakcjonowana i chciała dowiedzieć się więcej o Tobie, Twojej firmie i tym, co sprzedajesz.
Krok 2. Skup się na najważniejszych punktach treści
Ile stron powinien mieć ebook? Odpowiedź jest prosta: tyle, ile potrzeba, aby udostępniać przydatne treści i promować swoją markę jako eksperta w swojej dziedzinie. A to może oznaczać od 10 do 50 stron. Tak naprawdę najważniejsze jest, aby treść miała odpowiednią strukturę i aby czytelnik miał do niej łatwy i uporządkowany dostęp. Jeśli Twoim celem jest promowanie nowego produktu lub usługi, unikaj technicznych zawiłości, a zacznij od publikowania krótkich, atrakcyjnie zatytułowanej treści.
Krok #3. Polegaj na wiedzy i doświadczeniu ekspertów
Aby promować swoją markę osobistą lub markę firmy jako autorytet w danej branży, ważne jest, aby mieć wkład innych ekspertów w ebooku. Dzięki temu zyskasz wiarygodność w oczach potencjalnych klientów, ponieważ nie będą oni postrzegać tego narzędzia jako kolejnego narzędzia sprzedaży i nie będą ufać Twoim treściom. Ponadto osoby, które trafią na Twojego ebooka podzielą się treścią z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi, co przyczyni się do promocji książki, a pośrednio także Twojej marki.
Krok 4. Uwzględnij elementy wizualne
Aby ułatwić czytanie, ważne jest wykorzystanie zdjęć, ilustracji, wykresów i infografik, które stanowią „przerywnik” w tekście. Nie należy umieszczać elementów wizualnych dla samej ich potrzeby. Każdy z nich powinien zawierać nowe informacje, a co najwyżej stanowić dobre podsumowanie lub przypomnienie wszystkich wcześniejszych treści.