W ciągu życia napotykamy wyzwania komunikacyjne, takie jak radzenie sobie z trudnymi ludźmi. W życiu zawodowym, a szczególnie jeśli jesteśmy liderami jakiegoś działu, bardzo ważne jest, aby dobrze znać swoich pracowników, aby rozszyfrować najlepszy sposób komunikowania się z nimi, jak powinniśmy ich traktować, w jakim tonie powinniśmy do nich mówić i jakie rzeczy mogą ich zranić lub wzbudzić ich temperament.
Dlatego w rękach dobrego lidera leży wiedza, jak zarządzać ludzkimi talentami, aby wydobyć z nich to, co najlepsze i uzyskać pożądane rezultaty. Jeśli stoisz przed tym wyzwaniem zawodowym i chcesz wiedzieć, jak przewodzić trudnym ludziom, w tym artykule znajdziesz niezbędne elementy do osiągnięcia celu.
1. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby skutecznie zarządzać trudnymi ludźmi, jest ocena ich talentu. Znajomość umiejętności osoby, co do której nie masz pewności, jak sobie z nią poradzić, pozwoli ci uświadomić sobie znaczenie jej pracy dla działu i da ci wystarczającą ilość argumentów, aby zakomunikować, że jesteś świadomy wartości, jaką znaczy dla organizacji, pokazując jej, że doceniasz jej pracę i że jesteś po to, aby jej pomóc, a nie przeszkadzać. Oczywiście równie ważne jest właściwe poszukiwanie talentów i zatrudnienie najlepszych osób na dane stanowisko, dlatego w https://poszukujepracy.pl dowiesz się wszystkiego o HR i zatrudnianiu ludzi.
2. Aby przewodzić trudnym ludziom, trzeba też przyjrzeć się ich dotychczasowym osiągnięciom i ustalić, jak doszli do tego stanowiska. Często ludzie pną się po szczeblach kariery dzięki swojemu talentowi i kwalifikacjom, a nie umiejętnościom społecznym lub, najlepiej, mieszance obu tych cech. Zaoferowanie im narzędzi takich jak kursy z zakresu inteligencji emocjonalnej stosowanej w pracy, czy przywództwa korporacyjnego pozwoli im lepiej zarządzać swoim zachowaniem.
3. Unikaj krytyki. Aby prowadzić trudnych ludzi trzeba być bardzo ostrożnym w sposobie poprawiania ich błędów, bo każda krytyka czy wytykanie może zostać źle odebrana i wygenerować niepotrzebną dyskusję. Zamiast negatywnych komentarzy, zacznij od podkreślenia osiągnięć, które trudna osoba ma na swoim koncie, a następnie wspomnij o tych punktach, nad którymi musi nadal pracować, aby być coraz lepszym.
4. Bądź asertywny – dlaczego ta osoba tak się zachowuje, co jest z nią nie tak, dlaczego zawsze jest w konflikcie? Lepsze poznanie pracowników, bez ingerowania w ich życie prywatne, pozwoli Ci rozszyfrować źródło problemu i znaleźć sposób na jego rozwiązanie. W większości przypadków trudne osoby przyjmują takie zachowania jako mechanizm reakcji, aby ukryć niepewność lub strach przed porażką.
6. Najlepszym sposobem na przewodzenie trudnym ludziom jest utrzymywanie dyskursu skoncentrowanego na osiąganiu celów organizacji. Kiedy ludzie empatyzują z firmą, w której pracują, łatwiej jest wpływać na ich pracę i zachęcać do coraz lepszych wyników. Empatia w miejscu pracy jest kluczem do wywarcia wpływu na trudną osobę i skłonienia jej do przedkładania interesów organizacji nad swoje osobiste interesy w firmie.